AK-OPERASYON: ‘ULUSALCILAR DARBE YAPACAK’ MANŞETİ

İstihbarat kaynaklı haberleriyle bilinen Türkiye Gazetesi, özel bir operasyon manşetiyle çıktı bugün: “Yeni darbeyi ulusalcılar yapabilir.”

Haberin kaynağı kim? Üst düzey güvenlik kaynağı…

O kaynağa göre artık TSK içinde FETÖ’cülerin darbe girişiminde bulunma imkân ve kabiliyeti yokmuş ama sivil-asker ilişkileri Batı normlarına getirilmezse, 1,5-2 yıl içinde ulusalcılar darbe yapabilirmiş!

GÜLEN’İN MESAJI

Gazetenin bu operasyonu öncelikle Fethullah Gülen’in birkaç gün önce yaptığı şu açıklamayı anımsattı: “15 Temmuz’u ulusalcı bir laik kesim yapmış olabilir

Zira Fethullah Gülen yıllar önce de “ulusalcı dalgayı aşmalıyız” demiş ve AKP ile Cemaat Ergenekon-Balyoz operasyonları yapmıştı.

Buradan hareketle AKP’nin FETÖ’yle uzlaşabileceğinden, en azından bir kanadıyla barışabileceğinden, zaten siyasi ayağı ortaya çıkarmadıklarına göre kısmi bir anlaşmanın yapılmış olabileceğinden bahsediliyor…

Ancak bize göre mesele başka…

SARAY’IN 2019 HEDEFİNE İTİRAZ EDEMEYECEK ORDU HEDEFİ

AKP, 15 Temmuz darbesini fırsata çevirerek Türk Ordusu’na bakanlıklara böldü ve emir-komuta birliğini dağıttı.

Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı TSK bünyesinden alınıp İçişleri Bakanlığı’na bağlandı. Kara, Deniz ve Hava kuvvetleri Savunma Bakanlığı’na bağlandı, Genelkurmay Başkanlığı “altsız” olarak Başbakanlığa bağlı kaldı.

Diğer yandan GATA Abdülhamid hastanesine dönüştürülerek Sağlık Bakanlığı’na bağlandı. Askeri liseler ve harp okulları kapatıldı; sivil yönetimli Savunma Üniversitesi açıldı. Askeri yargı tasfiye edildi.

Yüksek Askeri Şura (YAŞ) yeninden yapılandırıldı. 11 sivil ve 4 askerden oluşan yeni kurulla artık terfi ve tayinler tamamen hükümetin kontrolüne girdi.

Diğer yandan F Tipi’nden boşaltılan yerlere A tipi, M tipi, N tipi kadrolar yerleştirilmeye başlandı!

Fakat Erdoğan’ın “kırılma noktası 2019 olacak” dediği hedef için yollar tamamen düzleştirilemedi!

O düzlük için tamamen biat eden ve 2019’daki “yeni rejime” itiraz etmeyecek bir ordu lazım, dinci ordu!

Birkaç aydır bu yönde bir operasyon yürüyordu: Türk Ordusu sürekli iftarlarda gösteriliyordu. Terörle mücadele haberi için dua eden asker fotoğrafları servis ediliyordu. TSK için hazırlanan dizilerde subaylar sürekli namaz kılıyordu. Komutanlar cemaat ve tarikat liderleriyle yan yana getiriliyordu.

Fakat 2019 için çok daha fazlası gerekiyor. Öncelikle de Balyoz kumpasına uğramış ama kanunla TSK’ye dönmüş komutanların ve onlara yakın komutanların Türk Ordusu’ndan temizlenmesi gerekiyor!

YAŞ OPEARSYONUNA HAZIRLIK

Bu yöndeki ilk operasyon İçişleri Bakanlığı’nca Jandarma’da yapıldı. Balyoz kumpasına uğramış komutanlar ya Jandarma’dan emekli edildi ya da etkisiz makamlara getirildi.

Şimdi daha büyüğünü YAŞ’ta Kara, Deniz ve Hava Kuvvetleri için yapacaklar.

İşte Türkiye Gazetesi’nin “Yeni darbeyi ulusalcılar yapabilir” manşeti bu operasyon içindir. “1,5-2 yıl içinde ulusalcılar darbe yapabilir” denilerek 2019’a gönderme yapılmaktadır.

Sonuç olarak bir AK-Operasyon manşeti olan haberle üç şey hedeflenmektedir:

1) 2019’dan önce Türk Ordusu’ndan Kemalist ve milliyetçi askerlerin tamamen temizlenmesi istenmektedir. Önümüzdeki YAŞ bunun için ilk keskin viraj olacaktır.

2) F Tipi yapılardan boşaltılan devlete A tipi, M tipi, N tipi cemaat ve tarikatların yerleştirilmesine gerekçe üretmek içindir bu manşet aynı zamanda…

3) Son olarak da ulusalcı kesimlere bu manşet üzerinden şantaj yapılmıştır, sopa sallanmıştır. Zaten Ergenekon davası Eylül’e ertelenmiştir ve Başbakan Binali Yıldırım “Ergenekon ve Balyoz yalan değildi, meşru hükümete ve milli iradeye karşı darbe girişimiydi” diyerek o sopayı göstermiştir!

AKP’YLE SİYASİ MÜCADELE

Terörle mücadele ve batı karşıtlığı üzerinden “yerli ve millicilik” oynayan iktidarın hedefi açıktır: 2023’de bir din devleti kurmak! Bu ana hedefin gereği olarak 2019’u kırılma noktası görmektedirler.

Dolayısıyla Türkiye’nin tüm milli, cumhuriyetçi, halkçı kuvvetleri bu esasa göre konumlanmalıdır. Okulların imam hatipleştirilmesi, okullara mescit zorunluluğu, şeriat dersleri konması, cihat dersi hazırlığı yapılması, müfredattan Atatürk’ün ve Evrim’in çıkarılması boşuna değildir.

AKP’nin zaten görevi olan terörle mücadelesine ve denge ihtiyacı nedeniyle Rusya’yla normalleşmesine bakarak bu iktidar desteklenemez!

AKP’yle siyasi mücadele, en temel mücadeledir!

Mehmet Ali Güller
26 Temmuz 2017
ABC Gazetesi

Reklam
  1. #1 by Ayten Aydin on 27/07/2017 - 12:08

    Sanirim bilinenleri tekrarlamakla insan kendinin farkina varamiyacak hale geldi. Butun deetler de inanilirliklarini kaybettiler. Yeniden dogusu cok zora sokulmus doga yapacak. Zelzele. Taskin, yanginlar, su kaynaklarinin kotu kullanimi, topraklarin yorgunlugu, buzullarin erimesi, hava zehirlenmesi, insanlarin kent kumeslerine tikilmasi ve vereksindlerini pazar in belirlenmesine birakilmasi. Velhasil dogaya sahip cikilmamasi insanlari gercekleri tam farkdemiyecekleri hale getirdi. Bir yeniden dogus ya insanin kendisince farkedelirek yapilacak veya doga kendini temizleyecek ve yenileyecek. Belki bunu farkeden mortaller Evrim Kavramindan korkuyor ama maalesef bu var. Iste simdi bunu bilen aydinlari ise cagiralim ve cogalsinlar. Tabii ki bu yolda epey hasar verilecek.

  2. #2 by Mayk on 27/07/2017 - 14:54

    Katiliyorum.

    Turkiye gazetesi burda AKPyi mi temsil ediyor, Fetoyu mu ondan pek emin degilim.
    Bunu neye dayanarak diyorum: Omer Turan, Akpci/reisci gibi gorunen medyanin
    cogunun aslinda Fetocu oldugu gibi birseyler soylemisti.
    Ayrica Akp ile Fetonun tamamen bosanamadigini da herkes biliyor.
    F-tipi sicili kabarik olan F.Koru’nun temiz Ataturkculeri iceri attirabilmesi de
    buna benzer bir operasyondur. Reis bundan kazancli cikacagini saniyorsa
    (“dusmanimin” dusmani dostumtur manttigi) yaniliyor, zaten eskiden yanildigini
    ve milletten af diledigini herkes biliyor (millet ikinci kez de affeder mi, dusunmek lazim).

    RTEnin etrafinda bir suru kripto eski dost/hala fetocu tipler olabilir, ve
    onu yeniden kandirabilir. Bunu basarirlarsa RTEnin hic bir sansi olmaz, ve
    bir kac yil sonra Feto yeniden orduyu ve devleti ele gecirir, cunku alt
    rutbelerde bir suru Fetocu hala var, ve Yaş kararlariyla Ataturkcu/Ulusalci/Milliyetci/Normal
    askerler temizlenirse Fetoyle mucadele azmi kirilir, herkes bireysel cikarina gore hareket eder,
    ve Feto de hala buyuk olan finansal ve istihbarat gucuyle (eski kasetler falan)
    kontrolu tamamen eline alabilir. Zaten buyuk partilerin muhalefet liderleri de amerikanci, bu durumda
    fetoyle ne siyasi, ne askeri, ne de hukuki mucadele mumkun olur.
    Ayrica diger tarikatlarin da yapi itibariyla ve Amerikancilik anlaminda Fetoden
    fazla farklari yok.
    Ataturkculuk/Milliyetcilik ise tarikat tipi bir yapilanma degil. Herkes kendi kendine
    Ataturkcudur. Zaten dindarlik ta boyle olmalidir. Herkes kendine dindar olmalidir.
    Allah’la arasinda bir seyh/tarikat lideri varsa, onunki dindarliktan cok şirk koşmadir.
    Ataturkculer, liderimiz boyle diyor, onun emrinde soyle davaranalim demez,
    hukuk icinde hareket eder. Ergenekon/Balyoz tertipleri surecinde bile
    damarlarina bu kadar basilmisken ne kadar hukuka uygun hareket ettiklerini,
    ve goreve iade edildikten sonra da devlete kusmeden kahramanca gorevlerini
    yerine getirdiklerini, bazilarinin sehit oldugunu herkes gordu.

    Ulusalci cevreler eskiden bariz Akp karsitlari iken, RTEnin normalde
    Ataturkcu partilerin bile yeterince yapamayacagi Pkk ve Fetoyle mucadelesi
    sebebiyle ona kismen sempati duymaktalar (laiklik karsitligindan da vazgecerse bu sempati artacaktir,
    ayrica dahil olmak istedigimiz şangay isbirligi orgutu laiklik ve bilimselligi esas alir).
    RTE Turkiyeyi Amerikanin kuklalarindan kurtarirsa, eski gunahlarini affettirip
    pozitife gecebilir, ama ulkeyi laiklikten koparip dinci hale getirirse
    hem Bati hem Dogu tarafindan tecrit edilir, icerde genel grev baslar,
    ekonomi batar, halk huzursuz olur, yeni darbelere, ic savaslara zemin hazirlanir.

    Kisaca, RTE kendi iyiligi icin yaptigi dogru islere aynen devam etmeli,
    eskiden beri yaptigi yanlislardan vazgecmelidir. Bu sebeple sicili temiz
    danismanlarla calismali, ve kripto olma ihtimali olan kimselere kulak asmamalidir.
    Zaten Ulusalcilarin darbe yapacagini soyleyenlerin asil fikir babalari Okyanus otesindekilerdir.
    Ayni cevreler 15 temmuz kalkismasinin RTE/Perincek ortakligiyla yapilmis
    bir kontrollu darbe oldugunu soyleyebilecek kadar sacmalamaktadirlar.

  3. #3 by Mayk2 on 27/07/2017 - 15:59

    Sunu da eklemek lazim.
    Ataturkculer en darbe yapmayacak gruptur (zaten grup ta degildir,
    herkes kendine Ataturkcudur, yani devlete baglidir).
    Cunku Ataturkculer bir paralel devlet yapilanmasinin icinde degildirler.
    Devletin kendisini olmasi gerektigi sekilde temsil ederler.
    Tarikatlar ise kendi iclerinde seyhlerine, en tepede de Abd derin devletine baglidirlar.
    Gecmisteki darbelerin hepsi Natoya girdikten sonra olmustur, ve hepsinde az ya da cok
    Abd parmagi vardir. Nato’dan uzaklasirken bir darbeyi ancak Natocular dener, Ataturkculer degil.

    Ataturkculer darbe yapacak olsa bunu cok kolay bir sekilde 16 temmuzda yaparlardi.
    Nasil mi, zaten biliyoruz ki onlar 15 temmuzu bastirdilar, ve RTE ve BY’i kurtardilar.
    Isterlerse cok kolaylikla Fetonun onlari oldurmesine izin verirleridi, ya da kendileri
    oldurup Fetonun ustune atarlardi, ya da tutuklayip yargilarlardi.
    Etrafa haberler yayip ekonomiyi cokertirler, sonra
    da durumdan vazife cikarirlardi. Meclisin cogu Fetocu deyip meclisi kapatirlardi.
    O zaman olmadiysa artik hic olmaz.
    Darbeyi imkansiz kilmak icin orduyu tamamen de cokertebilirsiniz,
    o zaman da dis dusmanlara yem olursunuz.
    ….
    Ayrica gecmisten biliyoruz ki, darbe yapacak korkusuyla tasviye edilenlerin yerine
    gelenler darbe yapmislardir. En az iki, belki daha fazla ornek var. 15 temmuz bunlarin sonuncusu.
    Giden agadan korkmak bosunaydi.

    Kissadan hisse: kontrol tamamen bende olsun demeyeceksiniz.
    Abd soguk savastan sonra kontrol tamamen bende olsun dedi. 20 yil sonra Rusya ve Cin’in
    yakinlasmasi, ve buyuk bir cekim merkezi olmasi sonucunda Avrupayla beraber batma noktasina geldi.
    Dunya dinci bir Turkiyeyi kaldiramaz. Icerdeki hesap disarda tutmaz.
    Zayif karakterli generaller basta olursa, kim daha cok verirse onun adina darbe yaparlar.
    Bu yuzden devlet yapisinda etiket, kimlik, v.s. degil liyakat onemlidir.
    Liyakata onem verirseniz, bizden midir degil midir diye de dertlenmenize gerek kalmaz.
    Ayrica liyakata gore yukselmis kisilerin gruplasip cuntalasma ihtimalleri cok azdir.
    Bizdendir diye ozenle sectikleriniz ise ayni anda karsi tarafa gecebilirler.

  4. #4 by Ayten aydin on 27/07/2017 - 16:51

    Bu konularin derinligine inmek icin dogruyu arayanlar, ozellikle tarihi bilen durust kalmayi basamis olan tarihciler ve toplum bilimciler arasinda bir yuvarlak masa konferansi iyi olur iste bu yaptigimiz da biraz oyle

  5. #5 by Çetin Bayramoğlu on 28/07/2017 - 19:30

    AK-Operasyon manşeti ile ABD-Operasyon manşeti konusunda dağlar kadar fark var … Sahibi ABD de yaşayanların AK operasyon manşeti attırması hayatın gerçeğine daha uygundur.

  6. #6 by Çetin Bayramoğlu on 28/07/2017 - 19:31

    Düzeltme : Sahibi ABD de yaşayanların ABD operasyon manşeti olacaktı…

  7. #7 by NAZAN DUMAN on 31/07/2017 - 13:09

    Kesinlikle güzel bir tesbit.AKP’nin terörle mücadele ettiği dahi söylenemez.Kürdistanı kurmak için hazırlanacak genel affa kılıf bulmak amacıyla,analar ağlamasın mesajına sarılabilmek için biraz daha şehit haberinin olması gerekiyor.Tüm kurgular önce özerk,sonra bağımsız kürdistan için.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: