Başkanlık AKP’ye değil, AKP’nin Türkiye’ye tuzağıdır!

Başkanlık girişiminin nasıl engelleneceği, en yakıcı sorun olarak hepimizin önünde duruyor. Ne yapacağız? Nasıl yapacağız? Kimlerle yapacağız?

Önce şu beş saptamayı yapalım:

1) Başkanlık, yasama, yürütme ve yargı erklerini tek adamda toplamaktadır.

2) AKP’nin 2017 anayasası, 1876 tarihli Kanuni Esasi’den daha geridir. Zira 141 yıl önceki anayasada başbakan (sadrazam) vardır, güçlü meclis vardır ve padişah sadece icracıdır! Ancak 2017 anayasasında başbakan yoktur, güçlü meclis yoktur ve başkan sadece icracı (yürütmeci) değil, fiilen yasamanın ve atamaları nedeniyle yargının başıdır.

3) Başkanlık sadece bir hükümet sistemi değişikliği değil, hukuk devleti ve demokrasi gibi en temel değerleri fiilen ortadan kaldırdığı için sonuçta bir rejim değişikliğidir. Rejim değişikliği olduğu da, kimi AKP yetkililerinin anayasa değişiklik paketinin meclisten maddelerinin geçmesini “güle güle Cumhuriyet” diyerek kutlamasından bile bellidir.

4) Başkanlık sistemi, Erdoğan’ın “özel ajandasının” hep en başındaydı. Ancak bunun Türkiye’nin gündemine getirilebilmesi için itiraz edecek kuvvetlerin önce tırpanlanması gerekti. FETÖ’yle birlikte Ergenekon kumpasları kurulması, FETÖ’yle birlikte ulusalcılığın altedilmeye çalışılması, Açılımlar bir yönüyle bunun içindi…

5) Ancak 150 yıllık parlamenter sistem geçmişi olan köklü Türk devletinin rejimini değiştirmek yine de öyle kolay değildi. O nedenle birkaç kez rafa kaldırılmak zorunda kalan başkanlık girişimi son olarak terörle mücadele sürecinde Türkiye’ye dayatıldı. Zira Saraya göre “milli seferberlik” koşullarında Türk milletini “ikna” etmek daha kolay olacaktı. “Lozan hezimettir”, “Misakı Milli’ye göre alınmayan yerler var” gibi çıkışlarla Türk milleti “başkanın” siyasi hedeflerinin arkasına takılacak ve Suriye’de fetih arayışlarıyla başkanlık yolu açılacaktı! Dahası “ya başkanlık ya bölünme” diyerek ayrıca Türk milleti sıtmaya razı edilecekti! Diğer yandan OHAL koşulları da muhalefetin eylemlerine set çekerek süreci iyice rahatlatacaktı!

İşte başkanlık bu içerik ve hedeflerle Saray ve AKP tarafından Türkiye’ye dayatıldı. Dolayısıyla başkanlık dayatmasını “AKP’ye tuzak” diye değerlendirmek gerçekçi değildir. Gerçek, AKP’nin başkanlık dayatmasıyla Türkiye’ye tuzak kurduğudur!

TUZAK NASIL VE KİMLERLE BOZULUR?

MHP desteğiyle başkanlık maddeleri tek tek TBMM’den geçmektedir. HDP “hayır” yerine “boykot” diyerek eski müzakere ortağına karşı elinde bir pazarlık kartı bulundurmaya çalışmaktadır. CHP’nin ise salt TBMM’den yürüttüğü muhalefet, başkanlık girişimini engellemeye yetmemektedir.

Peki o zaman ne yapmalı?

Saray ve AKP’nin başkanlık dayatması, “şirin demokrasi” ile engellenemez: Muhalefetin Saray’a “başkanlığı geri çek” ricası, gazete manşetleri, TV programları, basın açıklamaları, TBMM kürsüsünden karşı konuşmalar başkanlığı engellemez.

Cumhuriyet lafla değil, eylemle korunur!

Tek yol var: Türkiye’nin tüm muhalefeti Atatürk’te birleşerek ve Cumhuriyet şemsiyesi altında yan yana gelerek büyük mitingler düzenlemeli ve kamuoyuna, gerçekte de öyle olduğu gibi, ibrenin “hayır”da olduğunu göstermelidir. (Bunun hızlı yapılabilmesi, TBMM’deki son oylamayı bile etkiler!)

CHP, VP, MHP tabanı, ÖDP, KP, HKP gibi partiler; DİSK, Türk-İş gibi sendikalar; TMMOB, Barolar, Tabipler Birliği gibi meslek kuruluşları; ADD, ÇYDD, CKD gibi demokratik kitle örgütleri; TGB, Fikir Kulüpleri gibi öğrenci örgütleri; aydınlar, sanatçılar, oyuncular, yazarlar, çizerler, gazeteciler; kısacası Cumhuriyet’e su ve ekmek kadar ihtiyaç duyan tüm kesimler, kimi ayrılıkları kenarda tutarak Cumhuriyet şemsiyesi altında toplanmalıdır.

Sarayın ve AKP’nin Türkiye’ye başkanlık tuzağı ancak böyle engellenir!

Mehmet Ali Güller
15 Ocak 2017

Reklam
  1. #1 by Nusret on 15/01/2017 - 12:18

    Mehmet Ali Bey merhaba,

    VP bahsediyorsunuz da, HEPAR neden aklınıza gelmiyor. Oysa ki, VP den fazla oy almıştı. Amacım particilik değil ama, hakkını vermek gerekir.
    Ayrıca, terör tabanlı partilerden bile bahsetmiştiniz. Söyleminiz milli görünüyor.

    Esenlikler.
    Nusret Guroglu

  2. #2 by Feridun Guyer on 15/01/2017 - 13:13

    Vatan p.zaten Rte yi destekliyor. Sosyalistler haziran hareketi ya da aydınlanma hareketin de birarada değiller. Sadece Halkevleri heryerde.Nasil olacak

  3. #3 by Ayten Aydin on 15/01/2017 - 14:40

    Ne yapilmasi gerektigi guzel tarif edilmis ama
    boyle bir tasariyi uygulamak icin inandirici bir vizyon ile sokaga cikmak ve halkla karmasmak gerek.

  4. #4 by Salman Onglu on 15/01/2017 - 15:08

    Feridun bey sanirsam sosyalist dusunceli bir arkadas VP’si RTE’yi destekliyor demekle safini belirliyor. Yani ABD solcusudur hepimiz ortadoguda olup bitenleri goruyor ve yasiyoruz. Feridun bey’in sahsinda solu sorgulamak lazim. ABD’nin ust duzey yoneticilerinin aciklamalarini duymayan kaldimi.Teoride ABD karsiti pratikte BOP politikalarina hizmet etmek ozgurluk adi altinda ne zamandan beri solculuktur TURKIYE’de baskanlikta bir BOP projesidir her kim desteklerse

  5. #5 by mayk on 15/01/2017 - 21:57

    Hemen hemen tamamen katiliyorum.

    Numarali tespitlere katiliyorum. Bir de bunlarin yanina bu girisimin buyuk bir suc oldugunu,
    hatta eski zamanlarda idamlik suc oldugunu ekleyebiliriz,
    ve once milletvekillerine sonra halka bagira bagira bu gercegi anlatmak gerekir.
    Eskiden idamlik ise heralde su anda agirlastirilmis omur boyu hapis gerektirir.
    Tek mesele bu sucu su an cezalandiracak kimselerin olmamasidir (o da simdilik, ve cok garanti de degil).
    (Bunu da heralde en iyi Kocasakal anlatir.)

    Belki mhplilere toplam bir milyar dolar rusvet verildi kim bilir. Yani cerez parasi.
    Yaptilar demiyorum, ama benzerlerini denediklerini biliyoruz.
    Baskanlik adi verilen padisahlik gelirse, padisahin bir emriyle kellelerinin gidebilecegini
    bilmiyorlar mi. Padisahlik gelmezse (padisahligi onayladilarsa) nerdeyse idama yakin ceza
    alabileceklerini bilmiyorlar mi.Yani ne kadar buyuk bir sey teklif edilirse edilsin,
    bunun her durumda bir hic oldugunu gormuyorlar mi.

    Akpnin hesabini vermek istemedigi 1 trilyon dolarlik yolsuzluk iddialari var.
    Mhpnin ne korkusu veya cikari var da Akp ile ortak olsun. Yoksa Akp zamaninda
    Mhpyi herseyine ortak ederek baskanliga destege mecbur mu birakti.

    Hdpnin hayir demesindense simdilik sessiz kalmasi daha uygundur. Yoksa chp ve hdp el ele diyecekler.
    hdp gercekten baskanliga karsiysa sussun. Oylama bitene kadar cekimser kalsin.
    hdpnin ulkeye verdigi esas zarar pkk sempatizanligi degil, solun kirletilmesi, ve
    bunun uzerinden sagdaki pisliklerin gorunmez hale getirilmesidir.
    Hdpnin varligi “kutsal ittifak”i ortalama vatandas acisindan mesrulastiriyor.
    Vatan Partisinin hdp kapatilsin onerisini bu acidan destekliyorum (pkk uzantisi olmasi ikncil onemde).
    Yoksa hdp disindakilerin cogu da kapatilmayi coktan hakediyor.

    Bence de demokratik eylemler, mitingler Akmhpye geri attirabilir.
    Tecavuz kanununda yaptilar bunu.
    Saldirgandirlar ama ayni zamanda korkaktirlar.

    Dunya dengeleri demistik.
    Dunyanin en guclu adami kimdir: Bati kaynaklarina gore bile Putin.
    Birkac kaynaga gore gercek Putin olduruldu, ve simdiki bir dublor ve Rotsildlerin kuklasi.
    Eger gercekten oyleyse (umarim degildir), Rusya da baskanligi isteyecektir.
    Buna yuzde 1 ihtimal veriyorum.

    Yuzde 99 ihtimalle, Putin gercek, veya o olduyse bile dubloru de onun gibi iyi bir lider.
    Trump ta onunla yakin bir cizgide olur. Turkiyeyi birlikte bitirip parcalayip yoketmek gibi
    bir niyetleri yoksa diktatorluge, dincilige karsi cikacaklardir. Su andaki oncelikleri bu olmayabilir.
    Once toprak, deniz, finansal sistemdeki sorunlari cozmek isterler. Ve bu jeopolitik sorunlar
    cozuldukten sonra sira dunyadaki son kalan diktatorlukler icin ne yapilmasi gerektigine gelir.

    Bir ihtimal Akmhp baskanligin kaosa ve hatta ic savasa neden olacagini biliyordur, ve
    bu sayede guc onlardayken sevmedikleri kesimlerde temizlik yapmayi planliyorlardir.

    Bu Akpye/Erdogana bir tuzak ise, bu tuzagi ayarlayanlar Akpli veya Mhpli olamaz.
    Onlar bu kadar ince dusunemezler. Onlara emir veren birileri varsa onlar boyle bir tuzak kuruyor olabilir.
    Ote yandan tuzak olarak dusunulmediyse bile sonuclari itibariyle bu durum bir tuzak haline gelebilir.

    Ornegin o andaki CB’ndan sonra en populer oldugunu dusunen birileri, secimde aday olunca
    padisahligin garanti oldugunu gorurse, CBna suikast duzenletebilir.
    Tarihimizde “ecdadimiz” babasini, oglunu, kardesini taht icin katletti.
    Ornegin CIA Altintas gibi birini tutar, CBni oldurtur. Yerine aday olanlar arasina Kemal Dervis gibi
    birini koyarlar. Ekonomi de bozuk diye halk bu adaya sempati ile bakar. Akmhp, ychp, ve hdp
    kolayca ikna edilir. Sonunda daglar, ovalar, nehirler, madenler , geriye ne kaldiysa kuresel sirketlere
    hibe edilir. Karsiliginda halka gecici bir refah saglanir, gdolu urunler halka bedava dagitilir.

    Bu bir yerli tuzak ise gercekten, bence bu bir sekilde erken secim karari aldirtmakla ilgilidir.
    Cunku secimlere kadar filli durumdan istifade etmek varken niye baskanlik oylamasiyla risk alinsin.
    Bir kac ay sonra ekonomi o kadar kotulesebilir ki Akp baraj alti kalabilir.

    • #6 by Egemen Türkmen on 17/01/2017 - 14:48

      Taktikleri amaç belirler. Sabah akşam AKP ve MHP’yi dövmek onlara karşı cephe kurmak kulağa hoş gelebilir, teorik olarak uygulanabilir de gelebilir. Oysa, gerceklerden kopuk. Bunu yaparak yuzde 49 ile yuzde 13 ü birleştirir, konsolide edersiniz. Hakan Bayrakçı anlatıyor: PKK’ye açik tavır almayan, örtülü destek veren gruplarla birlikte “hayır”demek aslında evetçiliktir. Çünkü MHP tabanı Amerikancı sol ile birleşmez. Yanlış taktik. AKP’ye tuzak savı bugün ABD’nin terör saldırılarıyla birlikte okunursa anlamlı. Verilmek istenen mesaj: Türkiye güvenli bir ülke değil. Sonuç: Hükûmet krizi. AKP ve MHP buna yetkileri tek elde toplayarak çözüm üretiyor. Yani, iktidarı yüzde elli ile bile değil, onun içindeki dar bir kliğe teslim ediyor. VP ise, iktidar tabanını genişletmeyi bunun AKP içinde hayırlı olduğunu savunuyor. Bu ise başkanlığa hayır demek. Gerçekçi olarak AKP’siz bir iktidar denkleminin bugunku koşullarda gercekçi olmadığını tespit etmek. VP bilimsel sosyalist. Gerçekler üzerinden siyaset üretir, hayaller üzerinden değil. Gerçeklerin üzerinden atlamaz. Sol birlikçi değil, millî birlikçidir, Türkiye’nin gerçekleri bunu gerektiriyor. Mehmet Ali Bey, Millî cepheye karşi mı? Sol cephe yanlısı mı? Merak içindeyim…

  6. #7 by kerem keremi on 19/01/2017 - 11:44

    cumhuriyet cephesi diye adlandirdigimiz secmen zaten hayir oyunu kullanacak. burada sag secmeni kazanmak olmali.

    • #8 by Egemen Türkmen on 19/01/2017 - 23:29

      Sağ veya sol ayrımı yerine millî – gayrî millî ayrımı yapılırsa Türkiye’nin ezici çoğunluğunun “millî”çizgide olduğu görülecektir. Bugün cumhurbaşkanlığı sistemi vatan savaşı üzerinden yani millî çizgiden eleştirilmelidir. Vatan savaşında başarının anahtarı milleti birleştirmek; yani iç cepheyi tahkim etmek. Yapılan her eylem, uygulama ve söylemin doğruluğu vatan savaşına yararı bakımından değerlendirilmelidir. Getirilmek istenen sistem tartışmasız iç cepheyi bölüyor. Türkiye’de ABD emperyalizmine karşı birleşecek kuvvetler birbirine düşüyor. Bu Türk milletine tuzaktır. İç cephe bölünürse Türkiye büyük kaos yaşar. Bu kaos AKP iktidarını da zora sokar. Nesnel olarak bakıldıgında burjuva demokrasisinin ahlâktan yoksun taktikleriyle Bahçeli ABD’den aldığı talimatın gereğini yaptı. Tuzak kurdu. FETÖ ve PKK mücadelesi üzerinden birleşme eğilimine giren Türk milletinin birliği dinamitleniyor.

      Tasarı hayatiyet kazanırsa milletin geniş kesimleri emperyalizme karşı seferber edilemez. Çünkü, tek bir kişinin milleti birleştirme yetisi yoktur. Millet meclis üzerinden birleştirilir. Meclis devre dışı bırakılarak milletin en az yarısı ABD’nin kucağına itilir. Bu tehlike millete anlatılmalıdır.

  7. #9 by mayk on 20/01/2017 - 01:22

    Sag oylari kazanma adina Chp cok yanlislar yapti.
    Sagi kazanalim diyerekten turbana yesil isik yakinca, ilkokulda bile turban nerdeyse mecburi hale gelir.
    Kilicdaroglu laiklik tehlike altinda degil derken ne demek istemisti, laiklik yok edildi, ne tehlikesi, mi demek istemisti.
    Kurt milletvekili de olsun, Ermeni de olsun, alevi sunni de olsun, ama hepsi Ataturkcu olsun.
    Yoksa sen kendi davana inanmiyorsun beni mi ikna edeceksin derler.

    Sagcilara karsi solcularin yapacagi sey, sagcilari kendi sozde kutsal degerleriyle vurmak olabilir.
    Bahceliye denebilir ki, 18 ada yunanlilar tarafindan isgal edilirken nerdeydin.
    Senin Akpyi iktidar, liderini diktator yapmaktan baska bir gorevin yok mu..
    Senin milliyetciligin bu kadarmis.
    Tabi bu sag bir arguman degil. Solu kusturecek bir arguman degil, yalnizca
    sag secmeni uyandiracak bir arguman.

    Eskiden Akpnin dini istismar etmesi cok daha kolaydi. Artik yukardakine benzer
    bir suru dini referansli argumanla Akpyle mucadele edilebilir.
    Tek mesele bunu laiklikten sapmadan, ve Akpnin damarina basarken halkin da damarina
    basmadan yapmak.

    17-25 aralik beni indirmek icin Fetonun yaptigi bir darbeydi diyorsun.
    Olabilir, eyvallah, iyi ki de deviremediler.
    Ama o zamana kadar bu yolsuzlugun uzerine kimsenin gidememesi de
    ulkenin yolsuzluga karsi ne kadar savunmasiz hale getirildigini gosterir.
    Az buz degil, bu kadar parayla bir sehiri satin alabilirsniz.
    (milyondan milyardan bahsederseniz halk birsey anlamaz.)
    Hem montaj diyorsun, hem sizma diyorsun, hangisi dogru bir karar ver.

    Bir de halka hitap ederken uzun cumleler kurmayacaksiniz.
    Halk bu adam zeki, digerleri gibi degil, uzun cumleleri hatasizca soyluyor demez.
    Deseydi zaten bu gunlere gelmezdik.

  1. Başkanlık AKP’ye değil, AKP’nin Türkiye’ye tuzağıdır! | (=Öykü-Şiir-Anı-Günce=)------------->>>Doğa+Yaşam+Sağlık-vd.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: