GENİŞLETİLMİŞ MİLLET İTTİFAKI VE KISMİ KURUCU MECLİS

CHP, İyi Parti, Saadet Partisi ve Demokrat Parti’nin bir araya gelerek kurduğu Millet İttifakı şimdinden kamuoyunda bir iyimserlik yarattı ve insanlara “bu kez olacak” dedirtmeye başladı. Şundan:

İYİMSERLİK TABLOSU

1) Dört parti, siyasal yelpazedeki çok farklı kesimleri bir araya getirdi.

2) Abdullah Gül’lü çatı aday arayışı, Ekmeleddin İhsanoğlu kazığını yemiş CHP tabanını o kadar gerdi ki, CHP’nin içinden çıkmış bir aday, normalden çok daha büyük bir sevinç yarattı.

Bu, hem genel kitleye hem de CHP örgütlerine şimdiden yansıdı. Ekmeleddin İhsanoğlu için tam performans gösteremeyen CHP örgütleri, şimdi Muharrem İnce için canla başla çalışacaklar.

3) Muharrem İnce’nin CHP’li üyelere çağrı yaparak Cumhurbaşkanlığı adaylığı için 100 bin imza arayan Merak Akşener, Temel Karamollaoğlu, Doğu Perinçek ve Vecdet Öz için imza istemesi, 15 yıldır siyasi gerilimle ayrıştırılan ve kutuplaştırılan toplumda büyük bir iyimserlik doğurdu.

O iyimserlik, Meral Akşener’in “sadece bana değil, diğer adaylara da imza verin” demesiyle iyice yükseldi.

4) Meral Akşener’in, ikinci tura kalamaması halinde, ikinci tura kalacak adayı kayıtsız şartsız destekleyeceğini daha en baştan ilan etmesi, hem iyimserlik tablosunu güçlendirdi, hem de Millet İttifakı’nın mayasını…

MİLLET İTTİFAKINI GENİŞLETMEK İHTİYACI

Bu tablo, 24 Haziran için büyük umut doğurdu. Ancak tabloda bazı eksiklikler var:

Açık ki 24 Haziran’da oluşacak Meclis, kısmi bir kurucu meclis olacaktır. Zira Millet İttifakı’nın ikinci turdaki adayı fiilen başkan değil, cumhurbaşkanı olacak ve AKP’nin zayıflatacağı TBMM yerine yeninden güçlü TBMM hedefleyecek.

Bu işleri yapabilmek, Millet İttifakı’nının çoğunluğuyla oluşacak 24 Haziran sonrası TBMM’yi, kısmi kurucu meclis yapacak.

Kısmi kurucu meclis ise toplumun hemen her siyasal kesimini içermeli. Dolayısıyla Millet İttifakı, 100 bin imza meselesini çözdüğü gibi, hemen her siyasal kesimi meclise taşıma işini de çözmeli. Yani ittifakı genişletmeli.

Nasıl? CHP sola, İyi Parti sağa ve Saadet Partisi de muhafazakâr kesimlere yönelerek.

CHP, sosyalist solu ve ulusal solu da bu ittifaka dahil etmeli: Örneğin Merdan Yanardağ’ı, Alper Taş’ı, Ender Helvacıoğlu’nu sosyalist solun, Gezi’nin, Haziran’ın, bağımsız sosyalistlerin temsilcileri olarak listeye almalı. Örneğin CHP Doğu Perinçek Cumhurbaşkanı adayı olduğuna göre Vatan Partisi’nin göstereceği bir başka temsilciyi ulusalcı solu temsilen listeye almalı. (Kuşkusuz Erdoğan’ı milli mevzilerde gören, AKP’nin Atatürk’e teslim olduğunu sanan, yargının altın çağını yaşadığını iddia eden ve OHAL’i savunan, öte yandan muhalefeti Atlantikçi ilan eden ve sürekli muhalefete muhalefet eden hatalı çizgisi, Vatan Partisi’ni ittifaka dahil etme konusunda bu partilerde soru işareti yaratıyor. Fakat Türkiye’nin ihtiyaçları bu ve benzer sorunları hepbirlikte aşmamız gerektiğini ortaya koyuyor. Nitekim Perinçek CHP ve İyi Parti’ye ittifak önererek, İnce ve Akşener de Perinçek için imza isteyerek bunun aşılabileceğini ortaya koydu. Türkiye adına sevindiricidir.)

CHP ayrıca HDP’nin ağırlığı birlikten yana olan Türkiyeci tabanını da temsil edecek isimleri listesine koymalıdır.

İyi Parti ise Anavatan, Doğru Yol gibi partilerden temsilcileri listesine eklemelidir. Ayrıca Sadettin Tantan gibi devlet tecrübesi olan isimlerle, Ahmet Yavuz gibi Ergenekon kumpasına uğramış parlak sicilli generallerle liste zenginleştirilmelidir.

Yine Saadet Partisi de örneğin Bağımsız Türkiye Partisi’nin lideri Haydar Baş’a listesinde yer açabilmeli, ayrıca Abdüllatif Şener gibi birikimli isimlerle listesini güçlendirmelidir.

KARŞI-DEVRİMİ DURDURMA PROGRAMI

Bu 1+1 = 2 ederden farklı bir aritmetik yaratacaktır. Dahası, 24 Haziran için kritik önemdeki sandık güvenliği sorunu için de değerli bir yatırım olacaktır.

Ve 25 Haziran’dan itibaren kısmi kuruculuk görevi görecek TBMM’nin hemen her kesimi temsil ederek meşruiyetini azami hale getirecektir.

Bu aynı zamanda Genişletilmiş Millet İttifakı’nın asgari programını da ortaya koymaktadır: Karşı-devrimi durdurmak ve yeniden parlamenter meclise dönmek.

Zira Türkiye’nin şu anda en temel problemi cumhuriyetin yıkılıyor olmasıdır. 24 Haziran’da bu noktada kurulacak bir barikattan sonra, işler kolaylaşacaktır. Kamucu üretim ekonomisinden, bilimsel eğitime kadar tüm sorunlar adım adım çözülebilecektir.

Yeter ki ilk düğmeyi doğru ilikleyelim; korkmadan, cesaretle Türkiye’nin birikimine güvenerek yan yana gelelim.

Mehmet Ali Güller
ABC Gazetesi
7 Mayıs 2018

  1. #1 by Onur on 08/05/2018 - 07:31

    Hala umutluyum guzel yarinlar icin.

  2. #2 by Serdar Sağlamtunç, FCSI on 08/05/2018 - 07:55

    Çok güzel özetlenmiş ancak bir büyük tehlikenin farkında mıyız?
    Tüm strateji, AKP nin cumhurbaşkanlığı seçimini zaten aldığı ve geri kalan mücadelenin milletvekili seçimi için yapılacağı propagandasıdır. Aslında bu geçen yıl yapılan referandum ile geçilen fiili başkan rejimini tasdikleyen çalışmadır ve bu özellikle CHP tarafından desteklenmiştir. Mevcut konumda zaten işlevsiz bir meclis ve sorumsuz bir CB sistemi olduğu ve bu yapıya tepki olmadığı için halk uyutulup sadece milletvekilliği seçimine baktırılmakta ve psikolojik üstünlük sağlanmaya çalışılmaktadır. Bunun derhal önlemi alınmalıdır.

  3. #3 by Anatolia on 08/05/2018 - 09:43

    Son paragraf içime ışık gibi yansıdı. Keşke bu kadar toprak kaybı, aşırı borçlanma olmadan olsaydı. Aynı zamanda ekonomik kriz öncesi Tayyibi kurtarma ihaleyi yüklenme operasyonudur bu erken seçim

  4. #4 by turkanturgutarikan on 08/05/2018 - 10:15

    Teşekkürler Mehmet Ali Güller. Çok yararlı ve güzel bir yazı, aynen katılıyorum. Şunu da eklemek istiyorum. Yıllar önce yaptığım bir çalışmaya göre, her kesimin Meclis’te temsil edilebilmesi için en uygun sistem milli bakiye sistemi. O çalışmayı size ayrıca göndereceğim. TTArıkan

  5. #5 by Recep Büyükyavuz on 08/05/2018 - 12:06

    Tünelin ucundaki ışığı çok güzel anlatmışsınız. Çok güzel bir yazı olmuş..

  6. #6 by gurseltunc on 08/05/2018 - 13:37

    Yani diyorsunuz ki.. perinçek mızıklayan çocuk olabilir ama CHP büyük ağabeyliğini göstersin göstersin. Yoksa perinçek yine başlar chp-pkk salvolarına.. bakalım M.İnce’nin Demirtaş ı ziyaretine için neler diyecek karanlık gazetesi ?

    • #7 by Hamiyet on 08/05/2018 - 14:24

      Köse yazıları yazmak çok kolay.yorum yapmak çok kolay.savas.sahada yapılır.inin bakalım sahaya.o işler öyle kalemsörlükle olmuyor.doymadıniz.perincegi eleştirmeye.perincegin o kavgaları olmasaydı chp bu tutumu almazdı.matematik hesapları. da var CHP nin imza katkısı bir lütuf değildir.mecburiyetlerdir..VATAN savunmasında egolar.degil memleket menfaatleri ön plandadır.bu memleket için ne yapıyorsunuz.kac kişiyi seçim kuruluna getirdiniz.silivri barikatları nöbetlerinde.sogukta kaç gece sabahladınız.. ömrünün yarısı hapiste geçmiş perinçegi n.ve VATAN Partisinin böyle fantazileri var..ben yazar değilim. Siyasetçi değilim. Sıradan bir vatandaşım.ve çok kızıyorum şu Aydın havalarına.ne güzel birlik beraberlik yakalanmış.siz neyin peşindesiniz.. elinizi taşın altina bir koyun bakalim ne olacak.bizimkilerr nasır tuttu. Saygılar.

  7. #8 by mayk on 08/05/2018 - 23:09

    Ittifakin icinde Hdpnin olmamasi cok akillicia. Ayrica sagi yeterince kapsayan bir ittifak, ve sag bir ittifak degil; sag ve solun esit oldugu bir ittifak. Bana sorsalar ben de boyle bir ittifak onerirdim. Hatta vatan partisi bu ittifaki elestirse de vatan partililerin cogunun da bu ittifaki desteklediklerini saniyorum.

    Vatan Partisi tek avrasyaci parti. Diger partilerde de avrasyaci, yani en azindan atlantike bagimliligi reddedenler cok ama yonetim anlaminda tek parti vp. Muharrem ince de kocasakal ile hicbir benzerliginin olmamasini soylemesi sebebiyle atlantikcilik konusunda yeterince guven vermiyor. Kilicdaroglu ile sozde bir rekabet icinde oldugu izlenimi veriyor. Gercek rakip olarak gordugu Suheyl Batumu partiden uyduruk bir sebeple atti, ve buyuk ihtimal bu atlantik mafyasinin emriydi.
    Ote yandan agzi laf yapan, lafini sakinmayan, enerjik, siyasetten anlayan ve kazanabilecek bir aday olarak desteklenmelidir. Yeter ki kazandiktan sonra ulkeyi atlantike teslim etmesin. Muharrem inceden biraz suphe duymamin sebebi Yalcin Kucukun soyledikleridir. Ote yandan “Esatin da cani cehenneme, …” seklindeki bir cumlesi haric tvde soylediklerini destekliyorum. Etrafina dogru adamlari toplarsa, atlantike boyun egmezse iyi bir lider olabilir.

    Vatan partisi bu ittifak icinde olmamaiydi. Cunku, beyni yikanmis kurtler Reisle Perincek arasinda tercih yapmalari gerekse Reisi tercih edeceklerdir. Kurtler yuzde 20lik bir blok, bunun muhafazakar kanadi Reis veya “milliyetci olmayan muhafazakar” bir adayi destekler. “Laik” kurtler ise sol gorunumlu “milliyetci” veya ulusalci olmayan bir adaya aldiklari talimata gore oy verirler. Hatta talimat sol gorunumden daha onemli, ve bariz sagci olan, ama tam atlantikci olan Gul’e oy vereceklerdi. Bekaroglu gibi birine de oy verirlerdi. Yani “laiklik” ikinci planda.

    Yani kisaca bu ittifaki kurtler acisindan perincekle, kurt olmayan muhafazakarlar acisindan hdp ile
    “kirletmeye” gerek yok. Cunku elinde hicbir malzemesi olmayan, ama buyuk medya gucu, elinin altinda camileri, buyuk finans kaynaklari, rtuku, yargisi yurutmesi, ysksi, ohal yetkileri olan iktidara cahil kesime yonelik propaganda yapma anlamida buyuk bir koz verilmis olurdu.

    Perinceki meydanlarda gormek istiyoruz. Ulkenin Avrasya gercegiyle tanismasini istiyoruz.
    Momentum kazanmasini, ve bir sonraki secimde Chp ve Iyiparti ile pazarlik yapmasini, ve su asamada kendisi hakkindaki on yargilarin yikilmasini istiyoruz. Ote yandan cb secimi stratejisi anlaminda vp yonetiminin sinifta kaldigini da goruyoruz. Mesela Nusret Senem, muhalefetin Kilicdarogluyu cati aday yapmasi gerektigi gibi tuhaf bir sey soyledi. Yani oyle olacak zannediyorlardi, stratejilerini de ona gore kurmuslardi, ve reisten cok kilicdarogluya yuklenip ikinci tura perincekin kalmasini saglayacaklarini dusunuyorlardi heralde ki, cok fantastik ve sonuca ulasmayacak bir plan olurdu bu. Ama yuzbin imzaya yuklenmeleri dogru. Bu aksamki Rafet Balliyla yaptigi program da yarinki imzalari olumlu etkileyecektir.

    Insanlar kimlik uzerinden oy veriyor, siyasiler de buna uygun ve de bahsis vaat eden propaganda yapiyor. Jeopolitik konulardan bahsedilse, yani bence normal olan budur, bu sefer Atlantikci veya Avrasyacilarin manipulasyonu soz konusu olur. Hatta suikastler bile soz konusu olabilir. Hatta bence su asamada bile, boyle konulara girilmese de boyle bir risk var. Dolarin yukselmesi bence Abdnin Akpye uyarisidir. Karsi tarafin Atlantikci oldugundundan emin olamiyorum, en iyisi sen eski cizgine don, s400lerden vazgec, suriye v.s. konusunda bazi taahhutler ver, biz de seni kurtaralim, yoksa bak dolari istedigim gibi yukseltip seni kaybettiririm demek istiyor. Akp de malesef bu oltaya gelebilir. Patriot istedik vermedin , biz de s400 almak zorunda kaldik gibi teslimiyetci bir tutum izliyor gibi. Patriot nerde s400 nerde. Patriot s300un bile cok gerisinde belki 50 yil gerisinde.

    Vatanpartisinin guclenmesini biraz da su yuzden istiyoruz. Simdi akp yenilse, muhalefet bloku da ekonomik krizi kucaginda bulsa, ve halk ta erken secim falan istese, millet “her seye ragmen akp daha iyiydi” dese, bir alternatifin hazir olmasi iyidir. Bu alternatif vp mi, dsp mi, kp, hdp mi, fetoculerin yarattigi yeni bir parti mi olacak. Yetericne duzgun bir partinin zihinlerde yer etmesi iyi olur.

    Hdp ile ittifaki dogru bulmuyorum, ama hdp tabanina boncuk dagitilmasini dogru buluyorum. Demirtasin ziyaret edilesini dogrudur. Oyle olmali ki, kurtler “bu adam bizi seviyor” desin,
    digerleri de hdp ile zihniyet ortakligi degil prensipleri geregi boyle yapiyor desin.

    Kurtlerin ideoloji olarak duzeltilmesi lazim. Kurtler onurlu vatansever insanlardir, yalniz, vatanin neresi oldugu, liderlerinin kim oldugu, dostlarinin dusmanlarinin kim oldugu konusunda kafalari karismis durumda. Ve bu da 50 yil boyunca travma+propaganda ile saglandi. Kisa vadede bunu halletmek kolay degil. Cunku mesela muhalefet bloku gercekleri halka anlatsa, kurtleri ikna etse, bu sefer butun bu pisliklerin mimari olan Atlantikcilerin hedefi olacak, ve Atlantikciler Akpyi destekleyecek.

    Butun dunyanin gozu bizim uzerimizde, ama hic te belli etmiyorlar. Ne tarafi desteklemeleri gerektiginden emin olamiyorlar. nefeslerini tutmuslar. Biz cb secimine odaklanmisken belki onlar miletvekili pazarligi yapiyorlar. Mesela eski sisteme donulse, her partinin atlantikcilerinden yeni bir iktidar uretme gibi plan yapiyor olabilirler, ve buna yonelik olarak bazi adaylari dayatiyor olabililirler. Ve bu yuzden kilicdaroglunun cb adayligi konusundaki tutumunu desteklerken, mv adaylari secimi konusundaki tutumunu gozden kacirmayalim.

  8. #9 by Egemen Türkmen on 10/05/2018 - 14:03

    Sayın Güller, bugünkü VP 2007’de artık muhafaza ve müdafaa edilecek bir cumhuriyet yoktur, diyerek cumhuriyetin yıkıldığını tespit etti. Cumhuriyetimiz yıkılmış, vatanımız bölünme noktasına gelmiştir. Emperyalizm çağında emperyalistlerle vatanseverlik arasındaki çelişki başçelişkidir. Cumhuriyet diye bir çelişki yoktur. Bugün cumhuriyet cephesi kurmak aslında yeni sol cepheciliktir ve emperyalizmi görmezden gelmektir. İttifaklar amaca ve önceliğe göre belirlenir. Önceliğimiz ABD emperyalizmine karşı vatan bütünlüğünü sağlamaksa bunun içerde ve dışarda ittifakı bellidir: HDP-FETÖ dışında herkes bu ittifakta olur. Dışarda ise ABD-ISRAIL S.ARABISTAN PKK cihatçı örgütler dışında Suriye Irak İran Rusya… Öncelik Erdoğan’ı devirmekse FETÖ-PKK yanında ABD İsrail bu ittifakta olabilir. Bunun antiemperyalist program belirleyici. Öneriniz kızmayın ama ” best seller mağazası” gibi. Bu şekilde başarı sağlanmaz.

  9. #10 by mayk2 on 11/05/2018 - 01:29

    Egemen’e cevap.
    Oyle net taraflar yok aslinda. Mesela Reis-Bahceli, Abd-israil-suudi-pkk-feto eksenine karsi mi.
    Bu mantikla bakarsak Bahceli avrasyaci olmali, ama Cinlillerin Uygurlara zulum yaptigi yalanina dayanarak ulkuculerin Korelileri dovmesini onaylamisti. Reis ise Suriyenin Abd tarafindan bombalanmasini destekledi. Bizim adamiza yunan pasaportuyla gidiyorlar. Kendi kaybettikleri adalar konusunda Inonuyu sucluyorlar.Seker fabrikalarini Bati baskisina dayanamayarak satiyorlar.

    Ayrica belki Feto ve Pekekenin uzerine gitmek cumhur ittifakinin basarisi degil, devletin vicdaninin sonucu, ve devlet burokrasisi ortamdan yararlanip bunlarin ustune gitti. Vatanpartisi ise Akp yeniden fetoye yaklasmasin diye Akp ile fiili bir ateskes yapti.
    Hdpye Pekekenin uzantisi diyorlar. Bu mantikla bakarsak kim kimin uzantisi degil ki. Mesela Akp Mhp ve Feto antikomunizm derneklerinin ve gladyonun uzantisi olarak gosterilebilir.
    Yani Hdp tamam amerikanci falan da digerleri ne.
    Demirtas icerde, Perincek bunu destekliyor, niyeymis, pekekenin uzansitinin lideri. Tamam da yargilama yok ki. Dogru olan partiyi kapatmak, ve ideolojik kaynaklari kurutmaktir. Mesela demirtas partisini pekekenin boyundurugundan kurtarmak isteyip te ancak gucu kadar basarli oluyor olamaz mi. Mesela Trump ta sanki derin devletin istedigini yapiyor gibidir, ama sonuclara bakarsak tam tersi, derin devlet hala onunla ugrasiyor.
    Hdpnin mecliste yeri yok,..tamam, ama ayni mantik Akp icin de gecerli. O da bop esbaskaniydi. Zaten perincek ikisine de kapatma davasi acmisti, ama nedense Akpye gucu yetmedigi icin Akpnin mecliste yeri yok diyemiyor. Kafasinda bir strateji belirlemis, ve o strateji uygulanabilsin diye bahaneler uyduruyor. Yani tutarli olma ihtiyaci ikinci planda. Kilicdaroglu baskanliga aday olsun diye bastirdilar, hani amerikanciydi, niye aday olsun istiyorsunuz o zaman.
    7 haziranda hdpye oy verilmesin dediler.. verilmese ne olurdu, akp belki tek basina anayasayi degisterecek cogunlugu ele gecirecekti. hdpye oy verenlerin yarisi kerhen oy verdi, denge olsun diye. Milyonlarin dusundugu seyi ya vatanpartisi dusunemiyor ya da rol yapiyor.

    Vatanpartisinin buyuk hizmetlerini onemsiyorum ve destekliyorum, onem sirasina gore kumpas davalarinin cokertilmesi, rusyayla barisma, ve son olarak ermeni soykirimi yalaniyla mucadele.
    Bu sayfanin yazari galiba Akp ile Feto ye karsi yapilacak mucadelede Akpye karsi mucadeleye oncelik verilmesi gerektigini soyledi, ve belki bu yuzden aydinliktan ayrildi (yalnizca bir tahmin), ve bence zaman bu konuda vatanpartisini hakli cikardi. Reis’i izole edip Fetoye karsi desteklemek daha saglam bir strateji olmus oldu. Akpyi yenme amaciyla reisle mucadele edilseydi, bu sefer Feto butun partiler ve burokrasi icindeki varligi guclenecek ve feto sinsice devleti ele gecirecekti. Bu konuda neyin dogru tercih oldugunu anlamak icin guc dengelerini bilmek lazim bence (mesela ben yeterince bilmiyordum, hala da bilmiyorum). Kumpas davalarinin cokertilmesinde bence Rusyanin rolu var, ama nasildir bilemiyorum. Ya da anti-kumpas yontemleri uygulanmis olabilir. Yani barikatlara yuklenerek olacak is degildi bu. Cumhuriyet mitinglerinde milyonlar toplandi, gezide milyonlar gosteri yapti, ne oldu, hic. Kirli isler yapanlara kendi anladiklari yontemlerle mucadele etmek gerekebiliyor, ama tabi bunlar gundem olmuyor, olmasin da zaten.
    Kimseyi yuzde yuz desteklemiyorum. Ben konusunca genelde hep aydinlik okuma derler. Yok, ben baska seyler de okuyorum, ve hatta aydinlikta hata varsa duzeltmeye calisiyorum. Tek adamliga karsiyim. Perincekin veya Incenin tek adamligina da karsiyim. Ama birkac dengeleyici unsur bir araya gelince mukemmel bir yonetim olabilir.

    Suudiler avrasyaya karsi mi. Yemene saldirmasi ve daha bircok sey atlantikcilik. Ama ote yandan petrolu yuanla satiyor olabilir su an. Katar da antlantikciydi, ne oldu. Rusyanin Israille arasi iyidir, ama Suriyeyi Israile karsi koruyor. Savas aslinda tam olarak Avrasya Atlantik arasinda degil, derin devletle geri kalan insanlik arasinda. Tabi ki denizdeki petrolden kimin daha cok yararlanacagi gibi seyler derin devlet haricinde, ulkeleri de ilgilendirir, ama bunlar savas gerekcesi olacak seyler degil.
    Bir bilek guresinin sonunda yeni bir denge kurulacak. Turkiye olarak gucumuzu ve haklarimizi bilmeliyiz. Feto zayiflayinca bu artik daha kolay. Akp de gidince umarim daha da kolay olur. Yoksa, ben fetoculere af getiriyorum, herkes eski gorevine denirse o zaman yandik.
    Ince’yi CB yapmaya calismaliyiz. Cunku Aksenerin kurtlerden oy almasi zor, ve ikinci turda takilabilir. Perincek te guclensin istiyoruz, ama Chpden o tarafa cok oy kayarsa (hic sanmam) bu sefer ikinci tura Aksener kalip kaybedebilir. Bence vatanpartisi bir tane bagimsiz adayi chp ile fiili bir ittifak yaparak meclise sokmalidir. Ya da baskanligin ilk zamanlarinda o taraftan bir danisman alinmalidir.

    • #11 by Egemen Türkmen on 13/05/2018 - 11:58

      Hiç kuşkusuz saflar yazdığimiz kadar net değil. Fakat, en geniş fotoğrafa bakıldığında böyle bir saflaşma mevcut sahada.

      Sistem partilerinin tamamı Amerikancı. Esat ile işbirliği diyen yok Perinçek dışında. Fakat mecburiyetler adım attıriyor. Bugün millet ittifakı HDP sevdası ile Amerika’ya mesaj veriyor, üzülerek söylüyorum.

  10. #12 by Emrah on 04/06/2018 - 16:23

    Türkiye’de okumaktan en keyif aldığım yazarsınız. Aydınlık gazetesini de sırf sizin için okuyordum. Ancak şu Doğu Perinçek tutkunuzu anlayamıyorum. Doğu Perinçek kusura bakmasın o egosuyla ancak gazete sahibi olur 🙂

Serdar Sağlamtunç, FCSI için bir cevap yazın Cevabı iptal et